Teknik Entegrasyon İçin Ek Süre Tanındı
Ticaret Bakanlığı, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik’in kendisine verdiği 3 aya kadar uzatma yetkisini kullandı. Bakanlık; Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve bankacılık altyapıları başta olmak üzere tüm paydaşlarla yürütülen teknik süreçlerin ve entegrasyonların sıfır hata ile tamamlanabilmesi adına düğmeye bastı.
Yapılan resmi açıklamaya göre, Güvenli Ödeme Sistemi’nin zorunlu olarak devreye alınma tarihi 3 ay süreyle uzatılarak 1 Ekim 2026 olarak belirlendi.
Sistem Taşınmaz Ticaretinde Neleri Değiştirecek?
1 Ekim 2026’dan itibaren gayrimenkul satış bedelinin tamamı ya da bir kısmı nakit, havale veya EFT ile ödenecekse bu sistemin kullanılması yasal bir zorunluluk olacak. Sistem sayesinde:
- Önce tapu mu, para mı çıkmazı bitiyor: Satış bedeli ile tapu mülkiyeti, sistem üzerinden eş zamanlı olarak el değiştirecek. Para, tapu tescili yapılana kadar güvenli havuzda bloke kalacak.
- Mağduriyetler tarih oluyor: Alıcı ve satıcı tarafların sahtecilik, hırsızlık veya dolandırıcılık gibi risklere maruz kalması tamamen engellenecek.
- Kayıt dışılık önleniyor: Tüm para trafiği şeffaf bir şekilde kayıt altına alınarak sektördeki illegal yapıların önüne geçilecek.
Sektör 1 Ekim’e Hazırlanıyor
Bu 3 aylık ek süre, hem sistemin teknik altyapısının kusursuz çalışması hem de gayrimenkul danışmanları ile vatandaşların yeni döneme tam anlamıyla adapte olabilmesi açısından büyük önem taşıyor. 1 Ekim 2026 itibarıyla tapu dairelerinde yeni bir dönem resmen başlamış olacak.
Ticaret Bakanlığı’ndan Yapılan Açıklama
TAŞINMAZ SATIŞLARINDA GÜVENLİ ÖDEME SİSTEMİNİN DEVREYE ALINMA TARİHİ 1 EKİM 2026’YA ERTELENDİ
Taşınmaz satışlarında alıcı ve satıcı tarafların dolandırıcılık, hırsızlık ve sahtecilik riskine maruz kalmaması, kayıt dışılığın azaltılması ve para transferinin güvenli bir ortamda gerçekleştirilmesi amacıyla, Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelikte yapılan değişiklikle; 1 Temmuz 2026 tarihinden itibaren taşınmaz satışlarında ödemenin bir kısmının veya tamamının nakit, havale veya elektronik fon transferi ile yapılması halinde satış bedelinin, taşınmaz mülkiyeti ile bedelin eş zamanlı el değiştirmesini sağlayan Güvenli Ödeme Sistemi üzerinden gerçekleştirilmesi zorunlu hale getirilmiştir.
Bununla birlikte, söz konusu Yönetmelik ile Ticaret Bakanlığımıza Sistemin devreye alınma tarihini üç aya kadar uzatma yetkisi verilmiştir.
Güvenli Ödeme Sisteminin eksiksiz şekilde uygulamaya alınabilmesi amacıyla Ticaret Bakanlığımız, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü ve diğer paydaşlarla iş birliği içerisinde teknik çalışmalarını sürdürmektedir.
Bu kapsamda, Güvenli Ödeme Sistemine ilişkin tüm teknik süreçlerin ve entegrasyonların tamamlanabilmesini teminen, Yönetmeliğin Bakanlığımıza verdiği yetki kullanılarak Sistemin devreye alınma tarihi üç ay süreyle uzatılmış ve 1 Ekim 2026 olarak belirlenmiştir.












